TAKUUEHDOT

 

1 TAKUUN SISÄLTÖ JA KESTO

Laitteiden takuuna on joko laitevalmistajan tai maahantuojan tarjoama takuu. Takuun kesto on yleensä laitteesta riippuen yksi tai kolme vuotta. Laitekohtainen takuu sarjanumeroineen kerrotaan myyntilaskussa. Takuu alkaa toimituspäivästä. Takuu korvaa takuuaikana sattuvat laiteviat, jotka ilmenevät laitteita asianmukaisesti käytettäessä.

Ohjelmistojen takuu rajoittuu ohjelmistovalmistajan mahdollisesti tarjoamaan takuuseen.

Takuu koskee toimittamaamme laite- ja ohjelmistokokonaisuutta.

Kiintolevyn vikaannuttua asennamme toimittamamme käyttöjärjestelmän ja sovellusohjelmat    uudelleen.

 

2 TAKUUN RAJOITUKSET 

2.1 Muiden tekemät muutokset ja lisäykset

Muiden jälkeenpäin lisäämät komponentit ja asentamat ohjelmistot eivät kuulu takuun piiriin. Sama koskee muiden tekemiä määrittelymuutoksia

Mahdolliset toiminta- ja yhteensopivuusongelmat, jotka ovat aiheutuneet tehdyistä muutoksista, eivät kuulu takuun piiriin.

Muiden jälkeenpäin asentamien ohjelmien ja tietojen palautus varmuuskopioilta ei kuulu takuun piiriin, vaikka varsinainen vika kuuluisikin takuun piiriin.   

2.2 Staattinen sähkö ja ukkonen

Takuu ei koske staattisen sähkön tai ukkosen aiheuttamia laitevahinkoja.

2.3 Väärä käyttötapa ja ulkopuolinen syy 

Takuu ei korvaa laitteiston tai ohjelmiston väärästä käytöstä tai muusta ulkopuolisesta syystä aiheutuneita vahinkoja. Esimerkiksi pölyn, liian korkean ympäristölämpötilan ja kosteuden aiheuttamat vahingot eivät kuulu takuun piiriin.

2.4 Kuljetuksessa irronnut kortti tai kaapeli            

Takuu ei korvaa asiakkaan omassa kuljetuksessa irronneita kortteja tai kaapeleita

2.5 Viruksen aiheuttama vika

Takuu ei korvaa viruksien tai haittaohjelmien aiheuttamia vikoja tai tiedostojen katoamisia.

2.6 Varsinainen vika ei takuun piirissä   

Takuu ei korvaa vianpaikannukseen tekemäämme työtä silloin, kun varsinainen vika ei kuulukaan takuun piiriin. Veloitamme silloin henkilötyöhinnastomme mukaisen tarkastusmaksun.15 minuuttia ylittävältä työajalta perimme työhinnastomme mukaisen maksun 15 minuutin jaksoissa.

2.7 Väärin pakattu laitteisto takuuhuoltoon toimitettaessa

Tietokonelaitteet ovat arkoja staattiselle sähkölle. Siksi elektronisia komponentteja pitää käsitellä käyttäen antistaattisia mattoja, oikein maadoitettuja rannekkeita tai vastaavia. Elektroniset komponentit (kiintolevyt, piirilevyt, muistipiirit,...) pitää toimittaa takuuhuoltoon antistaattisissa pusseissa. Ellei Sinulla ole niitä itselläsi, soita meille. Laitteiden pakkauksien on oltava riittävästi pehmustettuja kuljetusvaurioiden välttämiseksi - tämä koskee erityisesti kiintolevyjä, monitoreja ja kirjoittimia.

Takuu ei korvaa laitteita, jotka saapuvat meille väärin pakattuina tai joissa saattaa olla kyseessä kuljetusvaurio.

2.8 Välilliset vahingot        

Takuu ei korvaa mitään asiakkaalle tai muille aiheutuneita välillisiä vahinkoja. Siten mm. menetetty työaika tai varmistamatta olevien tietojen uudelleensyöttämisestä aiheutuvat kulut eivät kuulu takuun piiriin.

 

3 TOIMENPITEET VAHINGON SATTUESSA   

Tee meille vikailmoitus takuuajan puitteissa.

Etsi laitteen mukaan lasku tai maksukuitti – joko alkuperäisenä tai kopiona.

Toimita meille laitteisto ja tarvittavat alkuperäiset levykkeet tai CD-levyt. Me maksamme lähetys- ja palautuskulut. Liitä mukaan yhteystietosi ja lyhyt kuvaus viasta. Muistathan kohdan 2.7 pakkausohjeet!

Takuuhuollon aikainen varalaite ei kuulu takuun sisältöön, mutta autamme toki mahdollisuuksiemme mukaan.

4 PUHELINNEUVONTA JA TUKI  

Tarjoamme puhelinneuvontaa ilmaiseksi kaikkiin myymiimme laitteisiin ja ohjelmistoihin normaalina työaikanamme toimistomme numerosta (02) 868 4008 (korkeintaan 15 minuuttia / kerta). Työajan ulkopuolella voit tavoitella meitä matkapuhelimistamme.

5 MUUT TAKUU- JA HUOLTOEHDOT  

Muilta osin noudatamme Keskuskauppakamarin, Pienteollisuuden keskusliiton ja Tietotekniikan liitto ry:n hyväksymiä ATK91 sopimusehtoja: Yleiset sopimusehdot: 13 Takuu.

          

Takaisin  

    

Viimeksi muokattu: 23.3.2006